Scroll Top
obiective

Obiectivele Proiectului

”PROMOVAREA SI IMPLEMENTAREA UNUI CADRU ECHITABIL SI ACCESIBIL LA STUDII UNIVERSITARE DE CALITATE IN REGIUNEA SUD-MUNTENIA-1”  PEO/291/PEO_P6/OP4/ESO4.6/PEO_A40/327725

Obiectivul general 

Implementarea unui pachet integrat de masuri socio-psiho-educationale pentru sprijinirea elevilor si studentilor vulnerabili din Regiunea Sud-Muntenia – apartin etniei roma sau prezinta dizabilitati – cu focus pentru cei care provin din familii cu un nivel scazut de educatie. Scopul este de a furniza grupului tinta activitati dinamice si care tintesc nevoia reala a elevilor/studentilor vulnerabili in relatie cu prevenirea abandonului, ramanerea in sistemul de educatie sau facilitarea tranzitiei de la educatia liceala la cea universitara. OG al proiectului vizeaza imbunatatirea procesului de tranzitie scolara/universitara pentru un numar de 352 de elevi si studenti din Regiunea Sud-Muntenia: 176 elevi/absolventi vulnerabili inrolati din unitatile scolare/fosti elevi ai acestora – parteneri asociati ai proiectului (Liceul Tehnologic Pucioasa – 45, Liceul Tehnologic „Udrea Baleanu” Baleni – 18 si Colegiul Economic „Ion Ghica” Targoviste – 113) şi 176 studenti vulnerabili care urmeaza cursurile Facultatii de Stiinte Economice – Universitatea “Valahia” din Targoviste.

Obiectivele proiectului au fost definite cf. priorit. 6-Prev. parasirii timpurii a scolii si cresterea accesului si participarii grupurilor dezavantajate la educatie si f. ESO 4.6 prin promovarea accesului egal la educatie si formare de calitate – favorabile incluziunii, precum si a absolvirii acestora, in special pentru grupurile subreprezentate, 352 de elevi/absolventi si studenti vulnerabili din Reg.S-M. Ob. pr. se fundamenteaza pe act. 6.f.6 prin sust. cresterii accesului si participarii la invatamantul tertiar pentru GT – cu respectarea tuturor incadrarilor de grupuri subreprezentate – propunem sa inrolam elevi/abs. si stud.: cu parinti care au un nivel scazut de studii, inclusiv de etnie roma sau care locuiesc in mediul rural. Pachetul integrat de masuri obligatorii si relevante propus (A1-A3) este focusat pentru atingerea tuturor indicatorilor proiectului: EECO06+07* – Copii și tineri: 352; 5SO05 – Copii și tineri roma: 32; 5SR09 – particip. ramași in sist. de educ. sau care si-au imbun. niv. de ed.: 332; 5SR09.01 – Particip. roma ramasi in sist. de ed. sau care si-au imbun. niv. de ed.: 20. Interventiile propuse sunt concrete, cu rezultate reale si cuantificabile. Real ob. gen. se va urmari prin act. specifice precum: A. sprijinirea elevilor din ciclul liceal, incepand cu cls. a XI-a, in tranzitia spre ciclul de studii universitare (A1-sub-act. aferente) prin masuri de sprijin pentru pregatirea accesului in mediul universitar si mentinerea in sistemul de educatie formala liceal (masuri de sprijin pentru reducerea abandonului); B. prevenirea si combaterea abandonului universitar in randul studentilor proveniti din medii si grupuri dezavantajate (A2- toate sub-actaferente); C. masuri adaptate si dedicate accesibilizarii FSE-Valahia pentru dezv. coresp. a proc.educational dedicate studentilor vulnerabili cu dizabilitati (A3-toate sub-act.aferente). Proiectul va fi impl. pe o durata de XXX de luni si va fi implem. in Reg.S-M, avand GT cu domiciliul in aceeasi Reg. Act obligatorii ale proiectului (A1.1-1.4; 2.1-2.4; 3.1-3.3) sunt sustinute de act. relevante (1.5-1.6; 2.5-2.7; 3.4-3.5) si vor fi implem. in complem. cu scopul de a asigura o interv. integrata la nivelul GT in directia prom.accesului egal la educatie si formare de calitate – favorabile incluziunii, respectand astfel ESO 4.6 al PEO. Act.4 si 5 se inscriu si urmaresc OG si OS ale proiectului, fiind act. transversale. LEGEA INVATAMANTULUI SUPERIOR nr. 199/2023 si STRATEGIA NATIONALA PRIVIND INCLUZIUNEA SOCIALA SI REDUCEREA SARACIEI pentru perioada 2022-2027 constituie nucleul cadrului legislativ si programatic care fundamenteaza obiectivele si activitatile proiectului. Toate act. si rez. Pr. Respecta art. 1 si 2 din Legea 199/2023 prin faptul ca acestea contribuie la dezv. unui access echitabil si fara discriminare in invat. sup., urmarim principiile de incluziune sociala promovate de legislatia in vigoare prin faptul ca GT vizat si cuantificat provine nu doar din categorii vulnerabile dar prezinta si forme acute de vulnerabilizare – provin din reg. mai putin dezv, au parinti cu niv. de studii scazut sau sunt in risc major de abandon scolar (vor fi inrolati elevi/studenti/absolventi vulnerabili, inclusiv din etnia roma si din mediu rural; ne ref. incl. la accesibilizarea inv. sup. pt. stud. cu dizabilitati). Generarea, certificarea si transferarea cunoasterii (art. 3 din legea 199/2023), precum si impl. comunitatii in proc. de educatie prin desf. unui tip de actiuni in beneficiul Univ. “Valahia” si al mediului social, ec.si cultural al intregii Reg. S-M se regasesc la niv.

Tuturor rezultatelor/indicatorilor prev. pentru act. obligatorii si relevante ale pr. Activit. oblig. si relevante si rez. prevazute presupun cresterea starii de bine si sustinerea categ. vulnerabile, prin masuri reale de asig. a cond. de dezv. personala, consiliere si orientare educ. si prof., progr. de educatie cu specific remedial si de recuperare a decalajelor de invatare; pr. aduce un plus si pentru comunitate. prin dezv. unor hub-uri ramificate de parteneriate. Toate aceste masuri sunt indreptate in directia sustinerii posibililor candidati la studiile de invatamant superior si a studenților care provin din familii care au un nivel scazut de educatie sau prezinta alte vulnerabilitati. Toate masurile integrate prezinta un rol imp. si pentru prev. abandonului scolar/universitar. O zona speciala a proiectului, repr. de A3 se adr. art.129 din Legea 199/2023 prin sustinerea studentilor cu probleme (dizabilitati fizice spre ex) sa aiba un nivel de access adaptat in totalitatea spatiilor univ. si conditii adecvate pentru desf. normala a activit. academice. Atat elevii cat si studenti vulnerabili din GT vor primi incentive-uri financiare pentru sustinere in depasirea probl. pe care le intampina.

Masurile proiectului urmaresc implementarea STRATEGIEI NATIONALA PRIVIND INCLUZIUNEA SOCIALA SI REDUCEREA SARACIEI pentru perioada 2022-2027, dupa cum urm: ob. pr. respecta punctul 4.3.2 al Strategiei – Educatie si formare, prin cresterea part. la inv. superior, cu asig. tuturor cond. de egalitate de sanse si nediscriminare, focusat indeosebi pe elevi/studenti/absolventi din grupuri vulnerabile, incl. etnie roma si dizabilitati. Masurile integrate – obligatorii si relevante – propuse prin pr. contribuie la asig., inclusiv pentru etnia roma si studentii cu dizabilitati obligatorie – 2.2) – implementate prin Compartimentul de consiliere, orientare in cariera si legatura cu mediul economic. Pe langa aceste masuri, OS2 va fi implementat si prin programe remediale dedicate preventiei si combaterii abandonului universitar (activitate obligatorie – 2.3). Pentru parcurgerea optima a fluxului de activitati prin care va fi implementat OS2, studentilor vulnerabili le vor fi acordate subventii, conform legislatiei in vigoare (activitate obligatorie 2.4.). In complementaritate cu masurile de mai sus, OS 2 va fi implementat prin: programe pentru familiarizarea studentilor din anul I cu mediul universitar (2.5), actiuni de informare/tutorat/consiliere educationala si profesionala (2.6) si ateliere tematice de mentorat (2.7). Cei 176 de studenti vulnerabili vor fi inrolati de la nivelul Facultatii de Stiinte Economice din cadrul Universitatii “Valahia” din Targoviste. OS 2 urmareste atingerea indicatorilor de realizare ai proiectului: EECO06+07* – Copii și tineri: 352; 5SO05 – Copii și tineri roma: 32; 5SR09 – Particip. ramași in sist. de educ. sau care si-au imbun. niv. de ed.: 332; 5SR09.01 – Particip. roma ramasi in sist. de ed. sau care si-au imbun. niv. de ed.: 20.

Activitatile 4 si 5 se inscriu si urmaresc OG si OS ale proiectului si sunt activitati transversale. Scopul, obiectivele si activitatile proiectului au fost proiectate pentru atingerea obiectivului specific ESO4.6 prin promovarea accesului egal la educatie si formare de calitate – favorabile incluziunii, precum si a absolvirii acestora, in special pentru 352 de elevi si student vulnerabili din Reg. S-M din cadrul prioiritatii PEO 6-Prevenirea parasirii timpurii a scolii si cresterea accesului si participarii grupurilor dezavantajate la educatie. Principalele directii de interventie sunt identificate in cadrul Analizei de nevoi si se bazeaza inclusiv pe scopul si obiectivele PEO si ale prezentului Apel de proiecte. Obiectivul Specific 3 Servicii pentru creşterea accesibilitatii studentilor cu dizabilitati la servicii educationale de calitate si adaptate nevoilor specifice – fizice, digitale si de integrare in comunitatea universitara. OS3 va fi operationalizat prin activitatile obligatorii 3.1-3.3 si cele optionale 3.4 si 3.5. Suportul pentru studentii cu dizabilitati se va desfasura inclusiv din perspectiva sistemica prin elaborarea unei strategii si a unei analize care sa faciliteze adaptarea spatiului universitar nevoilor studentilor cu dizabilitati de deplasare/access si pregatire academica. Evenimentele pentru promovarea principiilor egalitatii de sanse, nediscriminarii si special realizate pentru integrarea studentilor cu dizabilitati in mediul universitar contribuie direct si transversal la asigurarea unui mediu universitar integrator, care respect si asigura drepturi si oportunitati egale la educatie si integrare, independent de status-ul social sau medical al studentilor. OS3 urmareste atingerea indicatorilor de realizare ai proiectului: EECO06+07* – Copii și tineri: 352; 5SO05 – Copii și tineri roma: 32; 5SR09 – Particip. ramași in sist. de educ. sau care si-au imbun. niv. de ed.: 332; 5SR09.01 – Particip. roma ramasi in sist. de ed. sau care si-au imbun. niv. de ed.:20. Activitatile 4 si 5 se inscriu si urmaresc OG si OS ale proiectului si sunt activitati transversale. Scopul, obiectivele si activitatile proiectului au fost proiectate pentru atingerea obiectivului specific ESO4.6 prin promovarea accesului egal la educatie si formare de calitate – favorabile incluziunii, precum si a absolvirii acestora, in special pentru 352 de elevi si studenti vulnerabili din Reg. S-M din cadrul prioiritatii PEO 6-Prevenirea parasirii timpurii a scolii si cresterea accesului si participarii grupurilor dezavantajate la educatie. Principalele directii de interventie sunt identificate in cadrul Analizei de nevoi si se bazeaza inclusiv pe scopul si obiectivele PEO si ale prezentului Apel de proiecte.

 

 

Obiectivele specifice ale proiectului:

OBIECTIV SPECIFIC 1

Furnizarea unui set de masuri socio-psiho-educationale integrate pentru 176 de elevi/absolventi vulnerabili din Regiunea Sud-Muntenia care sa conduca la imbunatatirea parcursului educational al acestora prin: consiliere cu privire la optiunile de continuare a studiilor in mediul universitar si informare cu privire la avantajele continuarii studiilor/ramanerii in sistemul de educatie (activitate obligatorie – 1.2), masuri remediale si de suport pentru recuperarea decalajelor si pregatirea pentru examene (activitate obligatorie – 1.3), informare pentru elevi si familiile acestora – parinti, apartinatori legali, rude (activitate relevanta – 1.5) si masuri de suport educational si socio-emotional – consiliere individuala/de grup si ateliere de lucru care vizeaza schimbul de experiente studenti-elevi (activitatea relevanta 1.6). Elevii/absolventii vor fi identificati, selectati si recrutati in grupul tinta, fiindu-le oferite inclusiv actiuni de retentie (activitate obligatorie 1.1). Pentru parcurgerea optima a fluxului de activitati prin care va fi implementat OS1, elevilor vulnerabili le vor fi acordate subventii, conform legislatiei in vigoare (activitate obligatorie 1.4.).

Cei 176 de elevi vulnerabili inrolati din unitatile scolare si absolventi –vor fi 100% elevi/absolventi cu profil tehnologic: Liceul Tehnologic Pucioasa – 45, Liceul Tehnologic „Udrea Baleanu” Baleni – 18 si Colegiul Economic „Ion Ghica”Targoviste–113. OS1 urmareste atingerea indicatorilor de realizare ai proiectului: EECO06+07* – Copii și tineri: 352; 5SO05 – Copii și tineri roma: 32; 5SR09 – Particip. ramași in sist. de educ. sau care si-au imbun. niv. de ed.: 332; 5SR09.01 – Particip. roma ramasi in sist. de ed. sau care si-au imbun. niv. de ed.: 20. Activitatile 4 si 5 se inscriu si urmaresc OG si OS ale proiectului si sunt activitati transversale. Scopul, obiectivele si activitatile proiectului au fost proiectate pentru atingerea obiectivului specific ESO 4.6 prin promovarea accesului egal la educatie si formare de calitate – favorabile incluziunii, precum si a absolvirii acestora, in special pentru 352 de elevi/absolventi si studenti vulnerabili din Reg. S-M din cadrul prioiritatii PEO 6-Prevenirea parasirii timpurii a scolii si cresterea accesului si participarii grupurilor dezavantajate la educatie. Principalele directii de interventie sunt identificate in cadrul Analizei de nevoi si se bazeaza inclusiv pe scopul si obiectivele PEO si ale prezentului Apel de proiecte.

 

OBIECTIV SPECIFIC 2

Dezvoltarea unui set de masuri socio-psiho-educationale integrate pentru 176 de studenti vulnerabili – inclusiv de etnie roma sau cu dizabilitati – din Regiunea Sud-Muntenia care sa conduca la imbunatatirea parcursului educational al acestora prin operationalizarea mecanismelor de identificare si monitorizare a nevoilor studentilor (activitate obligatorie – 2.1) si acordarea de masuri de suport, indrumare si consiliere în vederea prevenirii si combaterii abandonului universitar (activitateobligatorie – 2.2) – implementate prin Compartimentul de consiliere, orientare in cariera si legatura cu mediul economic. Pe langa aceste masuri, OS2 va fi implementat si prin programe remediale dedicate preventiei si combaterii abandonului universitar (activitate obligatorie – 2.3). Pentru parcurgerea optima a fluxului de activitati prin care va fi implementat OS2, studentilor vulnerabili le vor fi acordate subventii, conform legislatiei in vigoare (activitate obligatorie 2.4.). In complementaritate cu masurile de mai sus, OS 2 va fi implementat prin: programe pentru familiarizarea studentilor din anul I cu mediul universitar (2.5), actiuni de informare/tutorat/consiliere educationala si profesionala (2.6) si ateliere tematice de mentorat (2.7). Cei 176 de studenti vulnerabili vor fi inrolati de la nivelul Facultatii de Stiinte Economice din cadrul Universitatii “Valahia” din Targoviste. OS 2 urmareste atingerea indicatorilor de realizare ai proiectului: EECO06+07* – Copii și tineri: 352; 5SO05 – Copii și tineri roma: 32; 5SR09 – Particip. ramași in sist. de educ. sau care si-au imbun. niv. de ed.: 332; 5SR09.01 – Particip. roma ramasi in sist. de ed. sau care si-au imbun. niv. de ed.: 20. Activitatile 4 si 5 se inscriu si urmaresc OG si OS ale proiectului si sunt activitati transversale. Scopul, obiectivele si activitatile proiectului au fost proiectate pentru atingerea obiectivului specific ESO4.6 prin promovarea accesului egal la educatie si formare de calitate – favorabile incluziunii, precum si a absolvirii acestora, in special pentru 352 de elevi si student vulnerabili din Reg. S-M din cadrul prioiritatii PEO 6-Prevenirea parasirii timpurii a scolii si cresterea accesului si participarii grupurilor dezavantajate la educatie. Principalele directii de interventie sunt identificate in cadrul Analizei de nevoi si se bazeaza inclusiv pe scopul si obiectivele PEO si ale prezentului Apel de proiecte.

 

OBIECTIV SPECIFIC 3

Servicii pentru creşterea accesibilitatii studentilor cu dizabilitati la servicii educationale de calitate si adaptate nevoilor specifice – fizice, digitale si deintegrare in comunitatea universitara. OS3 va fi operationalizat prin activitatile obligatorii 3.1-3.3 si cele optionale 3.4 si 3.5. Suportul pentru studentii cu dizabilitati se va desfasura inclusiv din perspectiva sistemica prin elaborarea unei strategii si a unei analize care sa faciliteze adaptarea spatiului universitar nevoilor studentilor cu dizabilitati de deplasare/access si pregatire academica. Evenimentele pentru promovarea principiilor egalitatii de sanse, nediscriminarii si special realizate pentru integrarea studentilor cu dizabilitati in mediul universitar contribuie direct si transversal la asigurarea unui mediu universitar integrator, care respect si asigura drepturi si oportunitati egale la educatie si integrare, independent de status-ul social sau medical al studentilor. OS3 urmareste atingerea indicatorilor de realizare ai proiectului: EECO06+07* – Copii și tineri: 352; 5SO05 – Copii și tineri roma: 32; 5SR09 – Particip. ramași in sist. de educ. sau care si-au imbun. niv. de ed.: 332; 5SR09.01 – Particip. roma ramasi in sist. de ed. sau care si-au imbun. niv. de ed.:20. Activitatile 4 si 5 se inscriu si urmaresc OG si OS ale proiectului si sunt activitati transversale. Scopul, obiectivele si activitatile proiectului au fost proiectate pentru atingerea obiectivului specific ESO4.6 prin promovarea accesului egal la educatie si formare de calitate – favorabile incluziunii, precum si a absolvirii acestora, in special pentru 352 de elevi si studenti vulnerabili din Reg. S-M din cadrul prioiritatii PEO 6-Prevenirea parasirii timpurii a scolii si cresterea accesului si participarii grupurilor dezavantajate la educatie. Principalele directii de interventie sunt identificate in cadrul Analizei de nevoi si se bazeaza inclusiv pe scopul si obiectivele PEO si ale prezentului Apel de proiecte.